زنان مبتلا به دیابت احتمالاً بیشتر از مردان داروهای خود را مطابق دستور پزشک مصرف نمی کنند

21 اوت 2019 - براساس خلاصه داده های ماه اوت که توسط مراکز كنترل و پیشگیری از بیماری های آمریكا منتشر شده است، زنان مبتلا به دیابت بیشتر از مردان احتمالا دارد که داروهای خود را طبق تجویز پزشک مصرف نکنند.

پرفسور Robin A. Cohen، و پرفسورAmy E. Cha ، از مرکز ملی آمار بهداشتی در Hyattsville، مریلند، از داده های نظرسنجی مصاحبه ی ملی بهداشت برای ارزیابی درصدی از بزرگسالان 18 ساله و بالاتر مبتلا به دیابت که راهکارهای منتخب را برای کاهش هزینه های دارویی نسخه های خود بکار گرفته اند، استفاده کردند.

محققان دریافتند که در میان بزرگسالان مبتلا به دیابت، زنان بیشتر از مردان احتمالاً داروهای خود را طبق تجویز پزشکشان مصرف نمی کنند (14.9 در مقابل 11.6 درصد). بزرگسالان جوان تر (<65 سال) مبتلا به دیابت بیشتر از افراد مسن (65 سال ≥) احتمالاً داروی خود را طبق تجویز مصرف نمی کنند (17.9 در مقابل 7.2٪) و از پزشک خود داروی کم هزینه تری را در خواست می کنند (26.3 در مقابل 21.9 درصد). بیشترین درصد از بزرگسالان در سنین 18 تا 64 سال که مطابق تجویز داروی خود را مصرف نکرده و یا از پزشک خود داروی کم هزینه در خواست کرده اند، در بین افرادی مشاهده می شوند که تحت پوشش بیمه نیستند. کمترین درصد از بزرگسالان 65 ساله و بالاتر مبتلا به دیابت، که از پزشک خود داروی کم هزینه را درخواست کرده اند، در بین افراد تحت پوشش مدیکر مشاهده شدند.

نویسندگان اظهار داشتند: بار مالی مرتبط با هزینه های بالای داروهای نسخه شده، هنوز یک نگرانی بهداشت عمومی برای بزرگسالان مبتلا به دیابت است.

منبع:

https://medicalxpress.com/news/2019-08-women-diabetes-men-meds.html